Jumala & ihminen

Elämässä on kysymys Jumalasta ja ihmisestä

Onko elämä vain aherrusta aamusta iltaan, vain herätäksesi jälleen seuraavana aamuna ja sama rumba jatkuu? Mitä merkitystä tuolla kaikella on? Olemmeko täällä vain n. 80 vuotta kiertäen samaa kehää, jonka jälkeen kuolemme, eikä meitä enää ole?

Mitä järkeä siinä olisi! Onneksi asia ei ole niin! Nimittäin on olemassa Jumala, joka on ilmaissut ihmisille itsensä. Raamattu on kertomus rakastavasta Jumalasta ja ihmisestä.

Kaikki alkoi siitä kun Jumala loi alussa taivaan ja maan. Sen jälkeen Jumala loi ihmisen olemaan yhteydessä hänen kanssaan. Ihminen valitsi kuitenkin olla luottamatta Jumalaan ja teki väärin. Niin Jumalan ja ihmisen yhteys särkyi. Ihmisestä oli tullut syntinen. Jumala ei kuitenkaan jättänyt ihmistä tähän tilaan. Vajaa 2000 vuotta sitten hän antoi oman Poikansa kuolla ristillä jokaisen ihmisen syntien vuoksi.

Joskus olet ehkä kuullut syytöksiä Jumalaa vastaan: Jos Jumala kerran on olemassa, niin miksei Hän tee mitään!? Oikeasti Jumala on jo tehnyt kaikkensa! Hän oli itse Pojassaan Jeesuksessa, joka kuoli ristillä kärsien meidän syntiemme rangaistuksen. Jeesus nousi kuolleista, koska Hän on Jumala eikä kuolema voi häntä pitää. Jeesus voitti synnin ja vihollisen.

Nyt jos uskot Jeesukseen, saat synnit anteeksi Jumalalta. Silloin löydät takaisin yhteyteen Jumalan kanssa ja pääset taivaaseen kuoleman jälkeen. Kaikki syntisi, niin menneet kuin nykyiset ja tulevat, on Jeesus kantanut ristille. Ei ole enää mitään estettä Jumalan ja sinun välillä.

Kun ihminen tulee uskoon, hänen sisäiseen henkeensä tulee Jumalan valo. Kuitenkin hänen sielunsa (tunteet, tahto ja ajatukset) ja ruumis ovat vielä samanlaisia kuin ennen uskoontuloa. Vähitellen Jumala alkaa parantaa ja pyhittää sielua ja ruumista, kun elää Hänen yhteydessään lukien Hänen Sanaansa ja vaeltaen Pyhän Hengen täyteydessä. Silloin on lähtenyt matkalle, jossa polku kirkastuu kirkastumistaan.

Koko elämä on aivan kuin harjoittelua taivasta varten, jonne me Jeesukseen uskovat olemme matkalla. Näky magazine haluaa olla tukemassa sinua matkallasi Jumalan yhteydessä rohkaisten, vahvistaen ja auttaen sinua, jotta voit täyttää elämässäsi hänen tarkoituksensa. Haluamme, että voit omistaa kaiken sen hyvän, mitä Jumala on sinulle varannut ja kertoa myös toisille Jumalan rakkaudesta.

Jos et ole vielä uskossa, voit rukoilla nyt:
Herra Jeesus, kiitos, että kuolit puolestani ja kärsit minun syntieni rangaistuksen ristillä. Anna minulle syntini anteeksi. Ota minut omaksesi. Uskon sinuun. Kiitos, että olen nyt matkalla taivaaseen.

Raamattu lupaa: Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut (pääset taivaaseen)!

 

Teksti: Maria Kesätuuli